Amsterdamse musea lanceren nieuwe communicatieaanpak om toegankelijkheid musea duidelijk te maken

Tijdens de Week van de Toegankelijkheid hebben de musea in Amsterdam een nieuwe communicatiestijl met symbolen gelanceerd. Als je een Amsterdams museum bezoekt, kun je zo snel zien welke voorzieningen er wel of niet zijn en inschatten of het museum toegankelijk is voor je is. De symbolen werken als een eerste indicatie en zijn niet bedoeld als keurmerk. Ze zijn ontwikkeld in nauwe samenspraak met belangenorganisaties en inhoudelijke experts zoals Stichting Accessibility, Cliëntenbelang Amsterdam en uitvoerig getest onder de verschillende doelgroepen.

De symbolen worden de komende weken op de online platforms van de musea in Amsterdam in gebruik genomen. Zo komt in de Uitagenda op iamsterdam.com een filter waarmee bezoekers kunnen ontdekken in hoeverre een locatie of event toegankelijk is voor mensen met een beperking. Dit zijn de symbolen:

Het is de bedoeling dat deze communicatiestijl met symbolen landelijk gaat worden gebruikt.

Ook interessant:

Bron: https://www.iamsterdam.com/amsterdam-en-partners/amsterdamse-musea-lanceren-nieuwe-communicatieaanpak-om-toegankelijkheid-musea-duidelijk-te-maken