Vragen over medicatie, symptomen, hulpmiddelen, cognitie- of slaapproblemen? Bel het MS Loket!

Wanneer je MS hebt, kun je tegen een hoop vragen en onduidelijkheden aanlopen. Heb je klachten die maar niet overgaan? Moet je aanpassingen voor je huis, auto of werkplek regelen? Of wil je weten of anderen dezelfde ervaring hebben met bepaalde medicijnen? Bel dan het MS Loket via 0800 – 1066.

Natuurlijk kun je via internet al je vragen googlen. Maar het is de vraag hoe betrouwbaar de antwoorden zijn die je vindt. Hoe fijn is dat er een kanaal is waar je je vraag kunt neerleggen en zeker weet dat je een betrouwbaar antwoord krijgt?! Dat is precies waar het MS Loket voor is bedoeld.

Enorme variatie aan vragen
De vragen die hier binnenkomen, variëren enorm. Gösta Strandstra, werkzaam bij het MS Loket, neemt de telefoon aan. Gösta: “Bellers vragen om oplossingen voor problemen rondom slapen, slikken en cognitieproblemen bijvoorbeeld. Of om meer te weten te komen over klachten en behandelmogelijkheden voor spasmen. Ook zijn er relatief veel vragen over vergoedingen van hulpmiddelen en medicatie. En met het warme weer van dit voorjaar krijgen we vragen over de voor- en nadelen van coolpacks.” “Vragen over medicatie, symptomen, hulpmiddelen, cognitie- of slaapproblemen? Bel het MS Loket!” verder lezen

Cliëntondersteuning door Cliëntenbelang Amsterdam

Cliëntenbelang Amsterdam biedt onafhankelijke cliëntondersteuning aan mensen die vastlopen bij het regelen van zorg of voorzieningen, of behoefte hebben aan advies of ondersteuning. De cliëntondersteuning is gratis en onafhankelijk van de gemeente en zorginstellingen.

Woont u in Amsterdam en heeft u een vraag, dan kunt u bellen met de cliëntondersteuners op (020) 57 77 999 of mailen naar steunpunt@clientenbelangamsterdam.nl. Cliëntenbelang is geopend van maandag t/m vrijdag van 10.00 – 16.00 uur. Zie voor meer informatie: clientenbelangamsterdam_clientondersteuning

“Cliëntondersteuning door Cliëntenbelang Amsterdam” verder lezen

Bel de MS-telefoon: 088 – 374 8585

Heb je een vraag, wil je ‘je verhaal kwijt’ of heb je behoefte om ‘stoom af te blazen’? Je kunt ervoor terecht bij de MS-telefoon. Ook kan het telefoonteam je bij klachten, vragen of problemen doorverwijzen naar de juiste deskundigen.

De medewerkers van de MS-telefoon zijn ervaringsdeskundig. Zij hebben zelf MS of iemand in hun directe omgeving heeft MS. Hoewel zij geen arts of apotheker zijn, kunnen zij over medicijnen en hulpmiddelen vanuit hun ervaringsdeskundigheid algemene informatie en adviezen geven.

Zie: ms-telefoon

Zoek jouw zorgverlener in MS Netwerk Groot Amsterdam

MS Netwerk Groot Amsterdam wil de toegankelijkheid en kwaliteit van diagnostiek, behandeling en begeleiding optimaliseren voor mensen met MS uit Amsterdam en omgeving. Zorgverleners uit ziekenhuizen, revalidatiecentra en uit de wijk hebben zich daarom in een netwerk georganiseerd. Zorgverleners en mensen met MS kunnen elkaar zo gemakkelijk vinden. De zorgverleners werken nauw samen om diagnostiek en behandeling te optimaliseren en op elkaar af te stemmen.

MS Netwerk Amsterdam wil dat mensen met MS in de regio Amsterdam snel toegankelijke en deskundige zorg kunnen vinden. Om voor u juiste zorgverlener te vinden, gebruik de zorgzoeker op https://www.msnetwerkamsterdam.nl/zoek-de-zorgverlener/

Website: www.msnetwerkamsterdam.nl